fredag 4 mars 2011

Busy week

Denna veckan har jag åkt fram och tillbaka till fastlandet nästan varje dag. Nio nya volontärer! Idag ska jag hämta upp två stycken kl 13. Har även massa små saker att fixa på marknaden osv. Försöker lägga upp lite bilder på facebook för tillfället men det tar lång tid.

För några dagar sen hade jag och Marine ett riktigt bra dyk. Vi hittade sju sjöhästar och några coola krabbor. Även en nudi branch som var riktigt stor. Härligt! Det var det tredje dyket jag gjort sen jag kom hit och lätt det bästa. Blir inte så mycket dykning för mig eftersom det är så många volontärer och de behöver utrustningen. Men jag passar på så fort det finns en plats.

Här är några bilder på huset där jag bor! Väldigt enkelt men mysigt. Har dock ingen toalett. Eller ja, har ett hål i golvet men som ni ser är badrummet inte särskilt insynsskyddat..




Dusch

Havsutsikt!!



Jaha, nu när det är dags för mig att gå har det börjat regna! Tur att jag tog med mig min regnjacka för en gångs skull. Igår kväll skulle jag gå till huset för att hämta jackan, det började blåsa upp och kanske skulle det regna. Jo visst, så fort jag kom fram till huset började det ösa ner! Jag gav upp och gick och la mig haha. Känns som att kliva in i en dusch när det regnar här!

Men jag måste tyvärr ge mig ut nu :(

Kram kram

2 kommentarer:

Kajsa sa...

Hejsan! :)
Nice med lite bilder! Verkligen enkelt du bor, men verkar mysigt!
Hoppas de flesta volontärerna åker hem inom 1½ månad.. så att det finns plats till mig också på ön! ;)
Hoppas på fler inlägg snart!
Stor kram

Marie sa...

hej! Kul att se bilder på ditt hem! Verkar vara lite enklare standard än vad du är van vid :) ( ärligt talat gumman, hur klarar du det????)
Kul att du har hunnit med några dyk och att ni fick se några sjöhästar!
Var rädd om dej!!
Kram Mammi