tisdag 22 mars 2011

Storm

Vädret är verkligen helt fel i år. Nu ska det vara den varma, torra säsongen men de senaste två veckorna har det regnat varje natt. En dag förra veckan hade vi en jättestorm, vattnet gick hela vägen under mitt hus och varje gång en våg slog mot pelarna skakade och knakade huset. Mitt i natten vakande jag av att alla grannar sprang omkring med ficklampor och skrek. De var ute för att rädda sina båtar. Någon fäste sin båt vid en av pelarna under mitt hus så det skakade och knakade ännu mer. Jag hoppas det slutar regna snart, eller ja det är rätt skönt om det kommer en skur på natten ,men det har varit vågigt och det är ju inte kul för mig som åker båt till fastlandet ofta!

Idag ska jag åka till Thailand, koh chang. Vi skulle ha tagit en buss nu på morgonen men på grund av att en av dem jag ska resa med glömde sitt pass på ön igår så blir vi sena och ska ta en taxi istället. Rätt skönt tycker jag :) Vet inte riktigt hur lång tid det tar att åka dit. Måste ju igenom gränskontroll och sen byta till båt. Ska bli spännande att se något nytt. Vi ska nog göra några dyk på torsdag om vi hinner.

Har lagt upp bilder på facebook så jag orkar inte lägga upp några här just nu, det går så trögt att ladda upp!

Kram kram

Inga kommentarer: