måndag 14 mars 2011

Nytt från Kambodja

Så vad har hänt sen sist...

Har varit blandat mellan avkopplande dagar och stressiga dagar. Helgen var riktigt avkopplande!
Har under den senaste veckan varit på ett antal otippade fester i byn. Eller man kanske inte kan kalla det fest, men man sitter och äter och dricker. En av dem var för min granne hade fått en riktigt bra fångst när han var ute och fiskade. Jag råkade bara gå förbi och de bjöd in mig. De bjöd mig på mango och hund. Yes, nu har jag provat att äta hund. Tog bara en liten bit, var inte så speciellt. Jag tänkte att jag i alla fall kunde prova.

En dag när jag satt och pratade med två kvinnor i byn fes den ena en riktig brakare! Jag lärde mig att fis heter paom och jag lovar, sen dess fiser folk hela tiden! Trodde aldrig jag skulle ha så bra användning för det ordet. Alla tycker sen det är sjukt roligt när jag säger det hahaha. Speciellt en man som heter mr Ban tycker detta är extremt roligt.

Jag har blivit beroende av pork and rice. Det är så gott! Äter det nästan varje dag haha. Vet inte vad som är så speciellt med det men det är verkligen min favorit rätt just nu. Det känns som att jag äter hela tiden. När man går igenom byn blir man ofta bjuden på olika frukter, vissa goda andra riktigt äckliga så man får försöka hålla god min när man äter dem. En frukt som är riktigt god färgar ens tänder knall gula haha.

Jag ska åka till Thailand snart för att köpa dykutrustning till mcc. Det går inte att köpa i Kambodja. Jag måste lämna landet för att förnya mitt visum så det passar mig perfekt! Ska åka tillsammans med två andra. Vet inte var vi ska, antingen Bangkok eller Koh Chang tror jag.

Hmm, kan inte komma på något mer just nu. Det är så många små saker som inte går att förklara.


Jag och Ny. Hon jobbade i vår main bungalow men åkte till Phnom Penh och kommer aldrig tillbaka. Tråkigt, hon var en av dom jag hade bäst kontakt med.


1 kommentar:

Anna sa...

Vad har du mycket för dig! Frukter måste smaka väldigt mkt godare där bort än de besprutade vi får i affärerna!
Härligt att du ska en vända till Thailand också! Kram på dig!