söndag 27 mars 2011

Koh Chang

Ar tillbaka i Kambodja igen! Kanns skont att vara har igen, nu vantar jag bara pa att fa aka till on. Vi kunde inte aka over igar for det var for stormigt ute pa havet. Har inte fatt besked om hur det ar idag an.

Koh Chang var ganska kul. Fin o, inte lika full av turister som de andra oarna i thailand. Dar vi bodde var kanske inte sa jatte trevligt, dar var mest en massa ''girl bars' som i sig inte ar sa hemska, men alla ackliga man som kommer dit, bla!! Vi var tvugna att stanna langre an planerat for att vanta pa nagra dykgrejer som inte var klara. Jag och Daniel akte runt pa en moto och kollade hur det sag ut pa andra anden av on. Vagarna slingrar sig fram och det ar backar overallt sa det var en kul moto tur. Vid ett tillfalle kom vi runt en skarp kurva och vi hann precis undvika att kora over en ca tva meter lang kobra!! Vi var max 10 cm ifran den och jag kunde hora den rora sig, jag tittade bakat och den stog upp som kobror gor. Ahhhh....fick nastan en hjartattack!

Vi akte vidare och gick ut pa lang pir dar det finns nan slags by, allt man ser ar souvenir affarer. Vi hittade bade torkade sjohastar och porcupinefish (vad heter de pa svenska?), inte sa kul att se. De kan mycket val komma fran kambodja. Vi akte aven till ett vattenfall dar man kunde bada. Pa kvallen akte vi till en klubb. Jag blev omringad av en massa ladyboys som ville dansa med mig haha, de var riktigt roliga. Det finns hur manga ladyboys som helst pa koh chang.

Det var en ganska kul resa alltsa, men jag saknade kambodja. Det ar ganska stor skillnad mellan landerna faktiskt. Men nu ar jag antligen tillbaka, har atit pork and rice med iskaffe till frukost och hoppas att jag ska fa natt besked om baten snart.

Kram kram

3 kommentarer:

Marie sa...

Hej!
Skönt att du är tillbaka i Kambodja!
Vilken tur att ni inte körde över kobran!!
Ha det bra o sköt om dej <3
Kraamm Mamsi

Anna sa...

Ballt ändå att se en kobra men tro fasen det var läskigt!
porcupinefish heter väl bara blåsfisk tror jag?:P
Hoppas du hade en lugn båtresa tillbaka! Kram

DAD sa...

Hej Jokke,
Hoppas du inte blev sjösjuk vid överfärden. Blir det en stor fest nu när du fyller år? Vi har nog fått ert väder i Shanghai för här blåser, regnar och är svinkallt.
Sköt om dej och ha en bra födelsedag.

DAD