tisdag 3 maj 2011

En månad kvar

Det känns konstigt att jag redan varit här i tre månader! Usch, tiden går alldeles för snabbt. Ska försöka att inte tänka på det och bara njuta av tiden. Men det kommer vara väldigt svårt att åka hem. Speciellt när man vet att en sommar med jobb i en fabrik väntar :(, inte riktigt lika nice som att bo på en strand.

Nu har Kajsa varit här i över två veckor, på fredag åker hon hem. Har varit riktigt kul att ha henne här! Tror hon har gillat ölivet :). Jag tycker dock inte det är så kul att hon redan är brunare än mig! Får ta och ligga mycket på stranden nu.

Här om dagen fick jag en inbjudan till ett bröllop den 12:e maj. Det är två stycken på ön som ska gifta sig. Ska bli riktigt kul! Nu måste jag bara ta reda på vad jag ska ha på mig, känns inte som att jag har några passande plagg.

En sak jag är väldigt glad över är att jag har lärt mig mycket khmer på sista tiden. Det är mest tack vare att jag umgås med Bok som är den jag känner bäst från byn hela tiden och vi pratar khmer blandat med engelska. Känns kul när man sitter på en moto och kan ha en konversation med föraren! Fast de brukar fråga ungefär samma saker varje gång så det är inte så svårt. Kajsa sa precis till mig att skriva att hon är jätte imponerad, så får väl göra det :).

Vi har spenderat en natt här på fastlandet och om några timmar åker vi tillbaka till ön igen.

Bok

1 kommentar:

Marie sa...

Hej Johanna!

Kul att du snart kommer hem :-)
imponerande att du börjar lära dej språket! hur var det på bröllopet?
Kram Mamma